Kontakt
Nu är fortsättningen av resan genom Brandtland här med den fjärde generationen Brandt. De har ställts inför ett gäng uppdrag i ett försök att komma företaget och kunderna ännu lite närmare. Det blir en fartfylld resa i tre avsnitt med intressanta möten, svettiga utmaningar, funderingar kring bilen, billivet och livet i stort. Häng med!
I detta avsnitt får ni bland annat se när den fjärde generationen Brandt bjuder medansvariga på grillunch vid anläggningen i Uddevalla – dock blev det lite hetsigt vid grillen!
I detta avsnitt får ni bland annat se när den fjärde generationen Brandt blir utmanade att prova el-surfbräda från Radinn – vilket visade sig vara svårare än vad de trodde!
I tredje och sista avsnittet får ni bland annat se när den fjärde generationen Brandt ska slå in en bil för att leverera den till kund. Hur ska det gå?
För några år sedan fick ni följa med Christopher, Sebastian och Erik Brandt på en resa genom ett soldränkt och somrigt Västsverige. Det var en fartfylld resa i tre avsnitt med en mängd uppdrag och intressanta möten – se de första sex filmerna här!
Vi börjar i Ed där det första uppdraget innebär att bröderna ska leta upp en Brandt-kund. Hur svårt är det egentligen att hitta en Brandt-kund i byn? Det talas om passionen kring bilen och dess betydelse för glesbygden.
Resan leder vidare till Dingle där vägskälet ligger som leder till platsen i Hunnebostrand där allt i stort sett började. Farfars far och grundaren Stanley Brandt startade sin bilförsäljning där, i en tid då en lyckad bilaffär innebar att han fick promenera hem om eftermiddagarna. Här besöker bröderna lastvagnsanläggningen och Sebastian får lov att svettas bakom ratten i lite större fordon än han vanligtvis kör..
Bröderna Brandt åker vidare på västkusten och tar sig till Lysekil. Här blir roadtrip till nostalgitripp då vi minns bilar från förr och bröderna blickar tillbaka på vägarna som tagit dem till positionerna de sitter på idag.
Finns det något hemligt recept på hur man blir en bra arbetsgivare? Trion pratar om hur de gör för att skapa nöjda medansvariga och åker mot Uddevalla och Fröland för att överraska en kollega som gjort sig särskilt förtjänt av en liten belöning.
I Lidköping talas det om bilägandet och om hur Brandt gör för att tillgodose alla kundens behov kring bilen. Från köp, tvätt och tankning till service och skador. Frågan är hur mycket tid VD:arna har spenderat i verkstaden? Deras kunskaper sätts på prov då det är dags att byta däck på tid.
I det sista avsnittet funderar bröderna på framtiden, både för Brandt och för bilen i stort. Roadtripen börjar lida mot sitt slut och det är dags för vår trio att ta sig hemåt – något som kan vara lättare sagt än gjort.
Hej! Du använder en äldre webbläsare som vi inte stödjer och viss funktionalitet på webbplatsen kanske inte fungerar. Uppdatera din webbläsare för att kunna använda vår webbplats.